Практичні рекомендації по розкрутці молодого сайту

Ваш сайт вже створений, зареєстрований в основних пошукових системах і каталогах, встановлені лічильники рейтингів, але безперервний потік відвідувачів все ще залишається вашою мрією. У чому ж справа?
Існує поширена думка про те, що розкрутка ресурсу — справа 1-2 тижнів або місяця. Однак, це не так. Щоб досягти популярності сайту — 2 години щоденної роботи над ним — це той мінімум часу, який вам необхідно присвячувати своєму ресурсу не один місяць поспіль. Тільки турботливого і працьовитого господаря його сад до осені обдарує багатим врожаєм.
Насправді, необхідно зробити дві речі: привести відвідувача на сайт і утримати його.
Звернемося спочатку до першого питання: як привести відвідувача на сайт.

1. Пошукові системи.
Трафік пошукових систем є найбільш якісним (тобто до вас потрапляють саме ті, хто шукає вашу інформацію), однак, через постійні змін алгоритмів ранжирування ваш молодий сайт може не завжди виходити в десятку перших. Підтримка сайту в першій п’ятірці вимагає значного часу, але не сумнівайтеся — витрачені зусилля виправдають себе.
Для правильної реєстрації в пошуковій системі недостатньо заповнити форму і натиснути «add url».
Спочатку перевірте наявність ключових слів в кожній сторінці сайту, при цьому стежте, щоб вони ніколи не повторювалися. Для кожної сторінки необхідно підібрати свої ключові слова, характерні саме для неї. Не пишіть в «keywords» тих слів, яких немає на сторінці.
Складіть правильний опис сторінки (description). Що це означає? В описі повинні бути присутніми основні ключові слова, присутні на сторінці. Текст повинен бути легким для читання — зміст «description» виводиться як підзаголовок до заслання на сайт в пошуковій системі. Постарайтеся надати йому трохи рекламний характер.
До всієї графіки, розміщеної на сторінках обов’язково поставте ALT = «опис», куди також впишіть ключові слова.
Зробить опис вашого молодого сайту в двох-трьох реченнях і, крім того, короткий опис в одному реченні (сподіваюся, воно у вас вже є). Випишіть окремо всі ключові слова, які описують ваш веб-сайт.
Тепер можете реєструвати свій ресурс.

2. Загальні і спеціалізовані каталоги.
Спеціалізовані каталоги можуть направляти на веб-ресурс цільову аудиторію. Загальні каталоги, як правило, не значно підвищують відвідуваність, проте є непрямим засобом розкрутки в пошукових системах.
При реєстрації використовуйте складений вами опис сайту в двох трьох пропозиціях і заголовок.
Постійно треба знаходити нові каталоги і реєструйтесь в них.

3. Рейтинги.
Правильно зареєстрований сайт може отримувати більшу частку відвідувачів саме з рейтингів.
Будьте лише в декількох основних рейтингах. Чому? Як правило, наявність вашого сайту в рейтингу вимагає розміщення зворотнього посилання на ваших сторінках. Уявіть, що буде, якщо при завантаженні будь-який з сторінок сайту відвідувач буде чекати завантаження двадцяти кнопок внизу екрану. Крім незручності користуванням сайту, це остаточно зіпсує весь веб-дизайн.
При реєстрації постарайтеся, по можливості, вибрати для сайту категорію, в якій присутня найменше число сайтів-конкурентів. Лічильник рейтингу розмістіть, по можливості, на всіх сторінках web-сайту.

4. Обмін посиланнями
Хочу відразу застерегти від помилок. Недостатньо обмінятися посиланнями з декількома випадковими сайтами — процес обміну повинен увійти у вас в звичку. Результат не змусить себе чекати — при постійному встановленні взаємних посилань трафік накочується лавиноподібно. Єдиний недолік — цей процес розкрутки сайта забирає досить багато часу.
Трафік з сайтів-партнерів, як правило, досить стійкий і не вимагає в подальшому активної участі з вашого боку. Встановивши посилання одного разу, ви практично гарантуєте постійний відсоток від загальної відвідуваності веб-сайту. Про методи і технології обміну посиланнями читайте в спеціальній статті.